Character

Character

Dew Sullivan

The Red

Alexander [Gaia]

You have no connection with this character.

Follower Requests

Before this character can be followed, you must first submit a follower request.
Do you wish to proceed?

  • 0

雲の海に氷の華咲く

Public
※以下蒼天ネタバレ
Click to showClick to hide





イゼル…………泣
イゼルはなんとなく死ぬんだろうなって予想はしてたけど
こんなにかっこいい幕引きとは…

イゼルが降ろした神が「それはシヴァではない」と否定された時
思い出したのは昔見た映画の「ジャンヌダルク」でした。

その映画では最後はジャンヌは自分を導いたはずの神が本当にいたのか
分からなくなって孤独と恐怖のまま処刑を迎えたんですが(うろ覚えなので違ったらすみません)
イゼルは「自分の中にいる私だけの神」を信じることを決め最後まで戦ったのが
本当に本当にかっこよかったです。

イゼルもジャンヌと全く同じ、虐げられた民を率いる異教者の聖女なので
もしかしたらライターさんも意識していたのかも。

シヴァは初めて触れたFFだったFF7であまりにも綺麗で見惚れて
それ以来召喚獣の中で一番大好きだったので
こういった形でドラマと活躍を見せてくれたのが本当にうれしかったです。
人間でありながら竜のフレースヴェルグと愛を育み、
僅かな期間といえど人と竜の共和の時代に導いた聖女シヴァ。
シヴァを血肉ごと魂を飲み込み千年の時を共に過ごしたフレースヴェルグは、
決意を胸にしたイゼルを背に乗せ飛んでいた時
もしかしたらシヴァのことを思い出していたのかな、なんて思いました。
Comments (0)
Post a Comment

Community Wall

Recent Activity

Filter which items are to be displayed below.
* Notifications for standings updates are shared across all Worlds.
* Notifications for PvP team formations are shared for all languages.
* Notifications for free company formations are shared for all languages.

Sort by
Data Center / Home World
Primary language
Displaying