Character

Character

Lone Hero

Liz Helena

Bahamut [Gaia]

You have no connection with this character.

Follower Requests

Before this character can be followed, you must first submit a follower request.
Do you wish to proceed?

  • 0

ソロプレイヤーの葛藤

Public
私は現在FF14をソロで活動しています。DC移転してからはFC等にも入らずフレンドも居ません。



私がソロ活動している理由については前の日記で話をしているのでここでは話しませんが、ソロの方が気楽なんですよね。元々気を使いすぎるというか集団の中にいるとあれこれ考えてしまうので、それならソロでいいやと。



それでも、よく私はリムサのエーテライト前で放置していることが多いのですが、FCなのかフレンドなのか、楽しそうにチャットしている場面も多く見てたりして、楽しそうだなー。あんな風にワイワイしながらゲーム出来たら楽しいよなー。でも自分の性格じゃFC入るどころかフレンドすら作れないよなー。やっぱ自分みたいな奴はソロでやるしかないなーと心の片隅で羨ましく思っている自分がいます。



ソロ活動でいい。けどたまには複数人で遊びたい。
私みたいな人間がFC入ったりフレンド作ったりするのは正直向かない。それでも心のどこかで寂しさを僅かながら感じている。
そんな矛盾と葛藤に悩まされる今日この頃。
Comments (0)
Post a Comment

Community Wall

Recent Activity

Filter which items are to be displayed below.
* Notifications for standings updates are shared across all Worlds.
* Notifications for PvP team formations are shared for all languages.
* Notifications for free company formations are shared for all languages.

Sort by
Data Center / Home World
Primary language
Displaying